AAF הקשבה. הפעלה. הנאה

AAF הקשבה. הפעלה. הנאה

AAF הקשבה. הפעלה. הנאה – שיטה מוכחת ב 15 מפגשים בלבד

מדובר בשיטה רבת השראה שנועדה למצות את היכולת הגלומה בכל ילד וילדה.

השיטה מעמידה את הילד במרכז ובאופן זה למעשה, מדגישה לימוד שלם וכוללני, המכבד את הילד כאדם. הילד מקבל עזרים חיוניים להתפתחותו – האינטלקטואלית, החברתית, הגופנית רגשית ורוחנית.

שיטת AAF מבוססת על התפתחותו הטבעית לצד יכולתו של הילד מתוך הבנה שבגיל הרך יש חשיבות מכרעת על עיצוב אופיו של הילד.

שיטת AAF פועלת לפי מספר עקרונות:

• חינוך הילד לעצמאות, וכישורי חיים
• העשרה תוך התחשבות בנטיותיו הטבעיות של הילד בתחומי האקדמיה השונים
• חיזוק ופיתוח יכולת הבחירה של הילד תוך מתן דגש על החזקות והאינטליגנציה הטבעית שלו
• העצמה ופיתוח חושי – מתן ביטוי לכל 5 החושים. שמניעים את האדם לאורך כל חייו
• חיזוק תחומי הפיזיולוגיה והמוטוריקה העדינה והגסה , תוך שימוש בציוד לימודי שפותח והותאם במיוחד לילד על ידי מרכז פנקשיין. הציוד מיוצר בחומרים טבעיים וזמינים.
• חיזוק ושיפור הערכה עצמית תוך דגש על הביטחון העצמי של הילד בתחומי חיים עקריים: הלימודי, המשפחתי, החברתי, הסביבתי

מרכז FUNCTION הינו מרכז עם סביבת עבודה ויצירה המותאמת במיוחד לילד עם אג'נדה מוגדרת ומובנית, המאפשרת לילד לחזק את המקום שלו ואת יכולותיו בקצב שלו .

מוחו של הילד מוגדר כ"מוח קולט". בשנותיו הראשונות הילד נוח במיוחד לקלוט גירויים בשל המקום המסוים בו הוא נמצא ברצף ההתפתחותי שלו. שש השנים הראשונות בחייו של הילד, הינן המשמעותיות ביותר בחייו, הן מבחינה קוגניטיבית והן רגשית. הילד בוחר פעילויות, העונות על הצורך הפנימי שלו ועל כן חווית למידה עמוקה יותר. באופן זה נבנית אצלו תחושת עצמאות חזקה לצד ביטחון וערך עצמי גבוה.

במרכז פנקשיין לומד הילד לעבוד באופן עצמאי ונוטל אחריות על בחירותיו.
השיטה מבוססת על הקשבה, הפעלה והנאה, שמאזנת בדרך נכונה בין הקושי הקיים לבין מסגרות שכפופות לתכנית מסגרת מובנית, ומוכתבת. במענה לצרכים אלו בנקודת הזמן המתאימה מתבצעת הפנמה, הטמעה והתאמת אידיאליים.

שיטתה AAF מותאמת לבחירה חופשית ואינטואיטיבית המעודדת ומעצימה עצמאות לצד ביטחון עצמי.
מרכז FUNCTION פיתח סביבה חינוכית המאורגנת בדייקנות ובמחשבה מדעית שתהא מותאמת לפיתוחו הפיזי והרוחני ותאפשר לו מימוש היכולות היצירתיות הטבועות בו.

המרכז כולל משחקים ועזרים התומכים בלמידה עצמאית וספונטנית. כל ילד מתקדם בהתאם לצרכיו ולכישוריו ללא תחרות. ניתנת לו בחירה חופשית בין הפעילויות השונות. העזרים מתוכננים בהתאם להתפתחותו, כאשר כל שלב מוביל אותו לשלב הבא אחריו.
חשיבותה של הסביבה החינוכית לימודית ועיצובה המדוייק בהתאם לצרכיו המשתנים של הילד משחררת אותו מנחיתותו הטבעית בעולם המבוגרים ומעניקה לו עצמאות מרבית דרך בחירה חופשית המותאמת לנטיות טבעיות הקיימות בו.

השיטה מציעה שילוב ייחודי של תכנון לימודי וחופש בחירה במסגרת מותאמת וגמישה בה התכנון הקוריקולרי מיועד להקניית מיומנויות ללימוד עצמאי שיסייע לו לאורך חייו.

שיטת AAF מוגדרת כחינוך לחיים –
ומטרתה בגיל הרך העברת מידע ופיתוח כישורי חשיבה למידה, כישורי חיים וכישורים חברתיים ורגשיים.

שמי ד"ר שרית טגנסקי, נשואה ואימא ל 3 ילדים הקמתי את מרכז FUNCTION, מתוך אהבה גדולה לילדים עם צרכים מיוחדים, ADHD ולקויות מוטוריות ותפקודי למידה. מתוך רצון לבנות מרכז שיהווה עבורם סביבה תומכת ומכבדת, מקום שבו יוכל כל ילד לגלות את עצמו ואת עולמו הפנימי דרך עבודה משותפת ופרטנית עם הילד אני שוקדת למנף את יכולותיו ונטיותיו הטבעיות כדי שיוכל לקבל כלים להעצמה אישית לעתיד.
Share by: