אודות


על ד"ר שרית טגנסקי בעלת FUNCTION
ד"ר שרית טגנסקי Phd. בוגרת אוניברסיטת "קוסטנטין" בסלובקיה את לימודיה הגבוהים התחילה בתחום חינוך וחינוך מיוחד בחינוך באומנויות לתואר ראשון, שם נחשפה לדרכי הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים. את תוארה השני סיימה בהצטיינות בתחום החינוך וליקוי למידה. את עבודת הדוקטורט של דר שרית טגנסקי, אשר חקרה את כוחו של המחול כגורם מסייע ומשמעותי כיצד המחולל שינוי אצל בנות עם הפרעות קשב והתנהגות.

Contact Us

תוך כדי לימודיה, לתואר ראשון כתבה את ספרה "מי מפחד מ AdHd?" אשר הפך רב מכר וזכה להכרה רבה בקרב קהילת אנשי המקצוע בתחום הטיפול ב AdHd. ויצא בשני מהדורות. 

ספרה השני של ד"ר טגנסקי, "מי מפחדת מ AdHd?" אוצר בתוכו ידע ומחקרים חדשים בתחום. ספר פורץ דרך ראשון מסוגו בארץ ובעולם, בנושא הפרעת קשב אצל בנות (מגדר), וזה היה נושא הדוקטורט שלה פורץ הדרך בעולם אשר לא נחקר עד כה מעט מאד בארץ ובעולם. 

ספרה השלישי ומהדורה מחודשת לספרה הראשון מי מפחד מ ADHD יצא בשנת 2017 
ספר נוסף חדש יצא לאור ב-2019 ספר ילדים חמישה חברים וחתול 1 שוב ספר פורץ דרך וראשון מסוגו בארץ. 

לאורך השנים, שרית טגנסקי שילבה את הידע שלה בהנחיה והדרכה של ילדים אשר המסגרות הרגילות לא הטיבו עימם ונזקקו להזדמנות והעשרה ועבודה רב מערכתית לפני פליטתם מהמסגרת, (ילדים בסיכון). 
יחד עם פיתוח שיטות עבודה מיוחדות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, בעיקר עם הפרעת קשב פיתחה שרית שיטות עבודה המאפשרות לילדות וילדים עם הפרעות מוטוריות, שפה, תפקודי למידה וויסות חושי ועוד, לחוות הצלחות ולהשתלב במסגרות לימודיות רגילות. 

הידע הרב שצברה שרית בתחום המחול, 35 שנה, ככלי מחולל שינוי, יחד עם הכשרתה הרחבה בתחום החינוך המיוחד, לצד אבחון וטיפול בילדים עם קשיים מוטוריים-תפקודיים וקשיי ויסות חושי, מקנה לה יתרון ייחודי בולט בעבודתה במרכז FUNCTION.
שרית מוסיפה לפתח כלי עבודה ייחודיים, המקדמים ילדים הזקוקים להעשרה וליווי מקצועי.

שרית מוכרת ובעלת שם בתחומה בין השאר גם בזכות האקדמיה לאומנויות המחול "דנסינג" שבבעלותה, הפועלת מזה שלושים שנים בעיר בגבעתיים. "דנסינג" הינו מוסד בעל מוניטין רב הזוכה להערכה מקצועית רבה בארץ ובעולם, הוא מוכר כ"בית שני" עבור ילדים הסובלים מהפרעות קשב. בטיפולה משלבת שרית את אהבתה למחול וספורט, עם הידע הנרחב והמגוון שלה כמנחה ומעשירה ילדים בעלי קשיים ולקויות. 

שרית טגנסקי חברה ושותפה בעמותות הנוגעות בתחומי עיסוקה בארץ ובעולם, מרצה ומשתפת בידע העצום שצברה בתחומה.


החזון של שרית טגנסקי:

החזון של שרית הוא לתת לילדים החווים קשיים בקשב ובעיות מוטוריות - הזדמנות לחיים נורמטיביים וטובים יותר.
לעזור להם להיות כמו כולם, ולא שקופים,  להיות חלק מהחברה הנורמטיבית ולמצוא את מקומם הנכון בעולם, שכולו מרדף הצלחות וחוסר סובלנות כלפי השונה. 

וכל זאת באמצעות חוויה מתקנת, המחזקת יכולות וכישורים. חוויה מעשירה המחזירה אמון במסוגלות ומתוך כך מאפשרת תפקוד גוף והנפש מחוללי שינוי.

רקע:
• תעודת הוראה בחינוך המיוחד - מכללת תלפיות
• תואר B.A בחינוך באומניות– אוניברסיטת Leeds שלוחת ישראל-אנגליה
• תואר M.A חינוך ולקויות למידה – אוניברסיטת Liverpool שלוחת ישראל-אנגליה 
• תואר Phd בפלוסופיה, בתחום הפסיכולוגיה החינוכית - אוניברסיטת Constantine - במדינת סלובקיה
• ביבליותרפיה - שני ספרים: "מי מפחד מ –ADHD" ספר שני: "מי מפחדת מADHD"
• מאמנת (Coacher) לילדים הסובלים מ - ADHD 
• מאבחנת ומטפלת בתפקודי למידה ויסות חושי ומטוריקה - מכללת תלפיות 
• לוויי והעשרה התפתחותית 0-6 Chuld-Space מכון וינגייט תרפיה באומנות משקמת לילדים בעלי צרכים מיוחדים 
• מדריכת CBT
• בוגרת מכון וינגייט בתחום גיל הרך - התעמלות משקמת למתבגרים ומבוגרים
• תרפיה באומנות משקמת לבעלי צרכים מיוחדים - מכללת ורצברגר


FUNCTION  הדרך האלטרנטיבית - טיפולים אלטרנטיביים, הוליסטיים משלימים
המרכז מציע אבחון וטיפול מוטורי-תפקודי בשיטה ייחודית הזוכה להצלחה רבה:
AAF - Attention / Action / FUNCTION.

השיטה פותחה ע"י ד"ר שרית טגנסקי ופועלת בהצלחה בדרך לאושר המוטורי-תפקודי של הילדים במכון.
שיטת ה AAF מבוססת על שלושה עקרונות פעולה המשפיעים בדרך ספירלית האחד על רעהו:
הקשבה / הפעלה/ תפקוד, והנאה כאשר כל התהליך מבוסס הנאה וחוויה של תנועה ואושר גופני ומנטלי תוך שילוב התחום המוטורי-תפקודי, התקשורתי, החברתי והאקדמי.

מטרת התהליך במפגשים היא לחזק את תחושת המסוגלות של ילדים בעלי קשיים מוטוריים - תפקודיים, תפקוד חושי נמוך או בעלי קשיים ברכישת מיומנויות מוטוריות וויסות חושי וכישורי חיים בסיסיים.

התפיסה המנחה ב FUNCTION היא:

כל ילד נולד עם אופי, גנטיקה אותם אפשר לחזק ולהעשיר. לכל ילד בעל לקות או קושי, יש נקודות חוזקה וכשרון אותם יש להכיר ולטפח תחושת המסוגלות שהיא למעשה מפתח לחיים טובים ומאושרים יותר.

הגישה אלטרנטיבית הוליסטית הינה פרקטית ובגובה העיניים עם פתיחות רבה בנושא קשיים מוטוריים של הילד במשפחה ובסביבה.
תנועה ופעילות גופנית הינם מנוף לשיפור איכות חייהם והישגיהם של ילדים בעלי לקויות התפתחותיות בקואורדינציה, ויסות חושי, הפרעות קשב ולקויות למידה.
FUNCTIONהינו מרכז לאבחון ולטיפול מוטורי-תפקודי המטפל בשיטה הייחודית:
AAF - Attention / Action / FUNCTION.

השיטה פותחה ע"י ד"ר שרית טגנסקי ופועלת בהצלחה בדרך לאושר המוטורי-תפקודי של הילדים במכון.
שיטת ה AAF מבוססת על שלושה עקרונות פעולה המשפיעים בדרך ספירלית האחד על רעהו:
הקשבה / הפעלה/ תפקוד, והנאה כאשר כל התהליך מבוסס הנאה וחוויה של תנועה ואושר גופני ומנטלי תוך שילוב התחום המוטורי-תפקודי, התקשורתי, החברתי והאקדמי.
מטרת התהליך במפגשים היא לחזק את תחושת המסוגלות של ילדים בעלי קשיים מוטוריים - תפקודיים, תפקוד חושי נמוך או בעלי קשיים ברכישת מיומנויות מוטוריות וויסות חושי וכישורי חיים בסיסיים.

התפיסה המנחה ב FUNCTION היא:

כל ילד נולד עם אופי, גנטיקה אותם אפשר לחזק ולהעשיר
לכל ילד בעל לקות או קושי יש נקודות חוזקה וכשרון אותם יש להכיר ולטפח.
תחושת המסוגלות הינה מפתח לחיים טובים ומאושרים יותר.
הגישה הינה פרקטית ובגובה העיניים עם פתיחות רבה בנושא קשיים מוטוריים של הילד במשפחה ובסביבה.
תנועה ופעילות גופנית הינם מנוף לשיפור איכות חייהם והישגיהם של ילדים בעלי לקויות התפתחותיות בקואורדינציה, ויסות חושי, הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה.
הספר הראשון בישראל לבנות על הפרעות קשב וריכוז ״מי מפחדת מADHA?״ יצא לאור!
מתוך הספר:

היום קשה להאמין, אבל הבלט הקלאסי, עולמן של בלרינות ענוגות, נועד בתחילת דרכו המקצועית לרקדנים גברים. חשבו שמחול הוא עניין גברי. בגלל השרירים והכוח הפיזי, משום שהם לא לובשים שמלות כבדות ומחוכים שמגבילים ומסרבלים את התנועה. כי לגברים מותר להחצין יצרים וסערות נפש, ורק הם יכולים לעשות סיבובים עוצרי נשימה. הבלט, אמרו, לא נועד לנשים. ציפו מהן להיות מאופקות וחסודות, נדרש מהן להצניע את רגשותיהן ... ״ 
קרא את הפרק הראשון - חינם!
Share by: